Informace uveřejněné v souladu s § 5 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Název subjektu
Nemocnice Milosrdných bratří, příspěvková organizace
Důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost
Nemocnice Milosrdných bratří, p. o. je příspěvková organizace, jejímž zřizovatelem je Statutární město Brno. Nemocnice byla zřízena ke dni 1. 7. 1993 za účelem poskytování zdravotních služeb dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů.
Popis organizační struktury
Místo a způsob, jak získat příslušné informace, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob
a) Osobně na sekretariátu ředitele, adresa Polní 553/3, 639 00 Brno
b) Písemně na adrese: Nemocnice Milosrdných bratří, p. o., sekretariát ředitele, Polní 553/3, 639 00 Brno
c) E-mailem: info@nmbbrno.cz
d) Do datové schránky nemocnice, ID schránky: p88rjpz.
Úřední hodiny sekretariátu: Po-Pá 7.00-15.30
Umístění sekretariátu po vstupu do hlavního vchodu: Sekretariát je umístěn na 1. nadzemním patře v budově 6.
Způsob podání žádosti: Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Místo, lhůta a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutím povinného subjektu o právech a povinnostech osob, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech, a označení příslušného formuláře a způsob a místo, kde lze takový formulář získat.
Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání. Odvolání lze podat ve lhůtě 15 dnů počítané ode dne oznámení rozhodnutí, a to na stejných místech, kde lze podávat žádost o poskytnutí informace. Odvoláním lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné. Z odvolání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování. V podání souvisejícím s její podnikatelskou činností uvede fyzická osoba jméno a příjmení, popřípadě dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání vztahující se k této osobě nebo jí provozovanému druhu podnikání, identifikační číslo osob a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování. Právnická osoba uvede v podání svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování. Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno, další náležitosti, které stanoví zákon, a podpis osoby, která je činí. Odvolání musí obsahovat údaje o tom, proti kterému rozhodnutí směřuje, v jakém rozsahu ho napadá a v čem je spatřován rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo. Není-li v odvolání uvedeno, v jakém rozsahu odvolatel rozhodnutí napadá, platí, že se domáhá zrušení celého rozhodnutí. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal povinnému subjektu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na náklady účastníka. Pokud odvolání směřuje jen proti některému výroku rozhodnutí nebo proti vedlejšímu ustanovení výroku, které netvoří nedílný celek s ostatními, a pokud tím nemůže být způsobena újma některému z účastníků, nabývá zbytek výrokové části právní moci, umožňuje-li to povaha věci. K novým skutečnostem a k návrhům na provedení nových důkazů, uvedeným v odvolání nebo v průběhu odvolacího řízení, se přihlédne jen tehdy, jde-li o takové skutečnosti nebo důkazy, které účastník nemohl uplatnit dříve. Namítá-li účastník, že mu nebylo umožněno učinit v řízení v prvním stupni určitý úkon, musí být tento úkon učiněn spolu s odvoláním. Podrobněji viz § 16 zákona o svobodném přístupu k informacím a § 81 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Postup, který musí povinný subjekt dodržovat při vyřizování všech žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů, a to včetně příslušných lhůt, které je třeba dodržovat.
Povinný subjekt žádost posoudí a:
a) pokud nedostatek údajů o žadateli brání postupu k vyřízení žádosti podle tohoto zákona, vyzve se žadatel ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil. Pokud žadatel výzvě do 30 dnů od jejího doručení, nevyhoví, žádost se odloží;
b) v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve se žadatel ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost upřesnil. Pokud žadatel výzvě o upřesnění, do 30 dnů od jejího doručení, nevyhoví, rozhodne povinný subjekt o jejím odmítnutí;
c) v případě, že se požadované informace nevztahují k působnosti nemocnice (povinného subjektu) žádost se odloží a tato odůvodněná skutečnost se sdělí žadateli do 7 dnů od doručení žádosti.
Jestliže žádost má všechny náležitosti, pak povinný subjekt poskytne požadovanou informaci nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti, nebo jejího doplnění.
Lhůtu pro poskytnutí informace (do 15 dnů) může povinný subjekt prodloužit ze závažných důvodů o 10 dní (např. z důvodu vyhledání a sběru velkého množství odlišných a oddělených informací požadovaných v žádosti).
Informace se žadateli poskytuje nejpozději ve stanovené lhůtě.
O prodloužení lhůty i o důvodech prodloužení lhůty pro poskytnutí informace musí být žadatel o poskytnutí informace prokazatelně a včas informován, před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Rozhodnutí o nevyhovění žádosti o poskytnutí informace
Pokud povinný subjekt žádosti žadatele nevyhoví (byť jen zčásti), vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti (do 15 dnů) rozhodnutí.
Pokud nebude žádosti vyhověno z důvodu ochrany obchodního tajemství, nebo ochrany práv podle autorského zákona, musí být v odůvodnění uvedeno, kdo vykonává předmětná obchodní či autorská práva.
Rozhodnutí o nevyhovění žádosti musí
- být vydáno v souladu s platnými právními předpisy
- vycházet z objektivně získaných skutečností
- splňovat předepsané náležitosti v souladu s ustanovením § 68 zákona č. 500/2004 Sb. o správním řízení (výrok, odůvodnění, poučení o odvolání).
Rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou žadatele.
Odvolání
Proti rozhodnutí povinného subjektu o nevyhovění žádosti (odmítnutí žádosti) žadatele o poskytnutí informace podle § 15 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb. lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí povinného subjektu žadateli.
Odvolání se podává (adresuje) orgánu, který napadené rozhodnutí vydal.
Pokud povinný subjekt odvolání sám, po přehodnocení stanoviska, v plném rozsahu žádosti nevyhoví, předloží jej do 15 dnů od doručení odvolání, spolu se spisovým materiálem, nadřízenému orgánu.
Nadřízený orgán rozhodne o dovolání do 15 dnů od jejího předložení povinným subjektem.
Proti rozhodnutí nadřízeného orgánu o odvolání se nelze dále odvolat.
Rozhodnutí nadřízeného orgánu lze napadnout (je přezkoumatelné soudem) podáním žaloby podle § 246 a násl. zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, v rámci přezkoumávání správních rozhodnutí soudem.
Soud přezkoumává, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti – nejsou li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a také rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout.
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace může podat žadatel:
- Který nesouhlasí s vyřízením žádosti odkazem na zveřejněnou informaci dle § 6
- Kterému nebyla informace poskytnuta v termínu do 15 dní, nebo v případě prodloužení do 25 dní a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
- Kterému byla informace poskytnuta pouze částečně, aniž bylo o zbytku vydáno rozhodnutí o odmítnutí
- Který nesouhlasí s výší úhrady požadovanou v souvislosti s poskytnutím informací §17 odst. 3
Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Pokud nelze ústní stížnost ihned vyřídit, sepíše se o ní písemný záznam.
Stížnost se podává u povinného subjektu do 30 dnů od:
- Doručení sdělení, které odkazuje na zveřejněnou informaci
- Uplynutí lhůty pro poskytnutí informace 15 dnů (25 dnů)
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán takto:
- pokud povinný subjekt stížnosti sám zcela nevyhoví, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti, pak ji předá nadřízenému orgánu, spolu se spisovým materiálem, v termínu do 7 dnů ode dne kdy ji přijal.
- Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena s tím, že rozhodnutí oznámí žadateli a povinnému subjektu.
Proti rozhodnutí nadřízeného orgánu o stížnosti se nelze odvolat.
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí.
- zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování
- zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách
- sdělení MZV č. 96/2001 Sb. m. s., o přijetí Úmluvy na ochranu lidských práv a důstojnosti lidské bytosti v souvislosti s aplikací biologie a medicíny: Úmluva o lidských právech a biomedicíně
- zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů
- zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech
- zákon č. 167/1998 Sb., o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů
- zákon č. 123/2000 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně některých souvisejících zákonů
- zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů
- zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
- zákon č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávních celků a dobrovolných svazků obcí
- zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)
- zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
- vyhláška MF 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)
- zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
- zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů
- zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta
- zákon č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních)
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
- zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Příslušné právní předpisy jsou k nahlédnutí na adrese: https://portal.gov.cz/app/zakony/?path=/portal/obcan/.
Sazebník úhrad za poskytování informací
Výroční zpráva za předchozí kalendářní rok o činnosti nemocnice v oblasti poskytování informací
a) počet podaných žádostí o informace: 0
b) počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti: 0
c) počet podaných odvolání proti rozhodnutí: 0
d) opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení: netýká se
e) výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence: netýká se
f) počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení: netýká se
Výhradní licence poskytnuté podle § 14a odst. 4: netýká se.
Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad vydaná podle § 16a odst. 7: netýká se.
V souvislosti se zákonem 24/2017 Sb., kterým se mění mj. zákon 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, je povinností příspěvkové organizace zveřejnění rozpočtu.
Schválený rozpočet příspěvkové organizace na rok 2025 [PDF, 809.84 kB]
Plán tvorby a čerpání peněžních fondů k 31.12.2023 [PDF, 206.42 kB]
Kudy k nám
Adresa
Polní 3
639 00 Brno
Telefon
532 299 111 - Telefonní ústředna
532 299 *** - Provolba
532 299 110, 126 Vrátnice nemocnice
MHD
Zastávka NMB - tramvaj: 2, 5, 6, 82, N91
Zastávka Vojtova - tramvaj: 8, 10, N90